Pre-emptive levobupivacaine infiltration superior than at-closure in lumbar laminectomy .
Pre-emptive infiltration of levobupivacaine is superior to at-closure administration in lumbar laminectomy patients
Eur Spine J. 2008 Sep;17(9):1237-41. Epub 2008 Apr 19.100 patients scheduled to undergo lumbar discectomy were randomized to have the musculus multifidi near the operated level infiltrated with levobupivacaine or a combination of levobupivacaine with steroid (methyprednisolone) at 2 different timings either before surgical incision or before wound closure. All local anaesthetic injection regimens demonstrated significantly better clinical outcomes than the saline injections for most outcome measures.The treated groups had lower parenteral opioid requirements after surgery, lower incidences of nausea, and shorter hospital stays. Furthermore, the preincision injection of levobupivacaine or levobupivacaine-methylprednisolone combination into the muscle adjacent to the operative site provided more effective analgesia than infiltration at wound closure after lumbar discectomy surgery.
Vollständigen ACE-Bericht freischalten
Sie haben Zugang zu 4 weiteren KOSTENLOSEN Artikeln in diesem Monat.
Klicken Sie unten, um diese ACE Reports freizuschalten und anzusehen
Jetzt freischalten
Kritische Beurteilungen der neuesten, hochwirksamen randomisierten kontrollierten Studien und systematischen Übersichten in der Orthopädie
Zugang zu OrthoEvidence-Podcast-Inhalten, einschließlich Kooperationen mit dem Journal of Bone and Joint Surgery, Interviews mit international anerkannten Chirurgen und Diskussionsrunden zu orthopädischen Neuigkeiten und Themen
Abonnement von The Pulse, einem zweimal wöchentlich erscheinenden evidenzbasierten Newsletter, der Ihnen helfen soll, bessere klinische Entscheidungen zu treffen
Exklusiver Zugang zu Originalartikeln, einschließlich eigener systematischer Übersichten, sowie zu Artikeln über Methoden der Gesundheitsforschung und aktuelle orthopädische Themen